صوت | خدمت به اهل‌بیت(ع) با دعا برای تعجیل فرج
کد خبر: 3938936
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

صوت | خدمت به اهل‌بیت(ع) با دعا برای تعجیل فرج

مرحوم حاج میرزا محمدتقی موسوی اصفهانی، صاحب مکیال المکارم می‌گوید: «یکی از مصادیق روشن خدمت به اهل‌بیت(ع)، با توجه به اینکه امر ظهور حضرت(ع) بدائی است و به وسیله تضرع مؤمنین، خدا از حضرت رفع گرفتاری می‌کند و آن را جلو می‌اندازد، دعا برای تعجیل در فرج ایشان است. فرد دعاکننده با این عمل، مستحق شفاعت نبی اکرم(ص) می‌شود و حضرت وی را در جایگاه استثنایی بهشت جای می‌دهد.

صوت | خدمت به اهل بیت(ع) با دعا برای تعجیل فرجبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحسن سبط الشیخ در ادامه معرفی کتاب «مکیال المکارم فی فوائد الدعا للقائم»، گفت: مرحوم حاج میرزا محمدتقی موسوی اصفهانی، صاحب مکیال در اثر دوازدهم دعا برای فرج حضرت حجت بن‌الحسن(ع) می‌فرماید: «الفوز بشفاعة خیر البشر و صاحب الشفاعة الکبری فی المحشر» از اثرات چنین دعایی است. (یعنی) کسی که برای امام عصر(عج) فراوان دعا می‌کند به شفاعت نبی اکرم(ص) در قیامت سعادت پیدا می‌کند. ائمه(ع) نقل کرده‌اند که پیغمبر اکرم(ص) فرمودند: «أَرْبَعَةٌ أَنَا اَلشَّفِيعُ لَهُمْ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ لَوْ أَتَوْنِي بِذُنُوبِ أَهْلِ اَلْأَرْضِ، چهار گروه هستند که در قیامت آنها را شفاعت می‌کنم ولو گناه اهل زمین را کرده باشند».

این گروه چه کسانی هستند؟ «مُعِينُ أَهْلِ بَيْتِي وَ اَلْقَاضِي لَهُمْ حَوَائِجَهُمْ عِنْدَ مَا اُضْطُرُّوا إِلَيْهِ وَ اَلْمُحِبُّ لَهُمْ بِقَلْبِهِ وَ لِسَانِهِ وَ اَلدَّافِعُ عَنْهُمْ بِيَدِهِ»: کسی که اهل‌بیت(ع) مرا یاری داده است و کسی که در وقت گرفتاری‌شان، حوائج آنها را برطرف کرده و آنها را با قلب و زبان دوست داشته و عقوبت و سختی را از آنها دفع کرده است.

اثر این کار این است که روز قیامت خدای متعال به همه خطاب می‌کند که سکوت کنید و نبی اکرم(ص) در این روز می‌فرمایند: «کسی که برای اهل‌بیت من قدمی برداشته باشد، به آنها نیکی کرده، به آنها پناه داده و خدمتی کرده باشد، برخیزد، گروهی سرها را بلند می‌کنند به حضرت خطاب می‌شود هر جا می‌خواهی در بهشت به آنها جا و مکان بده». آنها در منطقه‌ای از بهشت سکونت داده می‌شوند که خصوصیتش این است که هر گاه بخواهند می‌توانند در صورت آن ذوات مقدسه نظر کنند. این از بالاترین لذائذ معنوی بهشتی است.

صاحب مکیال می‌گوید: یکی از مصادیق روشن خدمت به اهل بیت(ع)، با توجه به اینکه امر ظهور حضرت(ع) بدائی است و به وسیله تضرع مؤمنین، خدا از حضرت رفع گرفتاری می‌کند و آن را جلو می اندازد، دعا برای تعجیل در فرج ایشان است. این کار  خدمت به همه آن ذوات مقدسه است و همه آنها را از خود شاد می‌کند. انسان مؤمن وقتی، به دعا برای امام می‌پردازد، مستحق شفاعت نبی اکرم(ص) می‌شود و حضرت وی را در جایگاه استثنایی بهشت جای می‌دهد.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha